Με πολεοδομική άδεια η εγκατάσταση αυτόνομης θέρμανσης
Με πολεοδομική άδεια η εγκατάσταση αυτόνομης θέρμανσης. Ανοίγει και επίσημα πια ο δρόμος για να έχουν ιδιοκτήτες διαμερισμάτων αυτόνομη θέρμανση, αφού δεν χρειάζεται πλέον η απόφαση της πλειοψηφίας της γενικής συνέλευσης, σύμφωνα με το νομοσχέδιο «Ελεγχος και προστασία του δομημένου περιβάλλοντος», που κατατέθηκε την περασμένη βδομάδα στη Βουλή και αναμένεται η ψήφισή του, το αμέσως επόμενο διάστημα. Οι διατάξεις που προστέθηκαν προβλέπουν πως τα νοικοκυριά έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε φυσικό αέριο, γεωθερμία, συστήματα αντλιών θέρμανσης κ.λπ. ως εναλλακτικές μεθόδους προκειμένου να ζεσταθούν. Ωστόσο, οι πρώτες αντιδράσεις δεν άργησαν να εκδηλωθούν, καθώς μια τέτοια διαδικασία φαίνεται πως ανοίγει πολλά μέτωπα, ενώ είναι και ολίγον γραφειοκρατική, αφού απαιτεί για παράδειγμα πολεοδομική άδεια.
Read MoreΧαμηλότερα τα πρόστιμα στα Αυθαίρετα
Χαμηλότερα τα πρόστιμα στα Αυθαίρετα. Και στις μισθώσεις και παραχωρήσεις ακινήτων, εκτός από τις αγοραπωλησίες, θα πρέπει να δίνεται βεβαίωση μηχανικού, ότι το ακίνητο δεν έχει αυθαιρεσίες. Αυτό προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος για την αυθαίρετη δόμηση, που κατατέθηκε αργά χθες το απόγευμα στη Βουλή. Η νέα ρύθμιση προβλέπει χαμηλότερα πρόστιμα σε σειρά κατηγοριών ακινήτων, ενώ διατηρεί την χρονική «κόκκινη γραμμή» της 28ης Ιουλίου 2011, πέραν της οποίας δεν επιτρέπεται η νομιμοποίηση. Το σχέδιο νόμου κατηγοριοποιεί τα προς νομιμοποίηση αυθαίρετα σε έξι ομάδες:
Read MoreΜέχρι τις 23 Οκτωβρίου η παράταση για την ρύθμιση των αυθαιρέτων
Μέχρι τις 23 Οκτωβρίου η παράταση για την ρύθμιση των αυθαιρέτων. Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση για την παράταση της προθεσμίας ένταξης στον νόμο 4178/2013 Σύμφωνα με την απόφαση η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α΄/174), για τις κατηγορίες 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 παρατείνεται για τριάντα (30) ημέρες από τη λήξη της προβλεπόμενης στο άρθρο 28 του ν. 4178/2013 προθεσμίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δηλαδή λήγει την 23-10-2017 με την πάροδο συνολικά πενήντα (50) μηνών και δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση του ν. 4178/2013. Δείτε την απόφαση στο φορολογικό αρχείο του κόμβου
Read MoreΝέα παράταση για τα αυθαίρετα έως 23 Σεπτεμβρίου
Νέα παράταση για τα αυθαίρετα έως 23 Σεπτεμβρίου. Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ και νέα παράταση για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Σύμφωνα με την απόφαση η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α΄/174), για τις κατηγορίες 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 παρατείνεται για εξήντα (60) ημέρες από την λήξη της προβλεπόμενης στο άρθρο 28 του ν. 4178/2013 προθεσμίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δηλαδή λήγει την 23η-9-2017 με την πάροδο συνολικά σαράντα εννέα (49) μηνών και δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση του ν. 4178/2013.
Read MoreΕπέκταση δόσεων και μείωση προστίμων στα αυθαίρετα
Επέκταση δόσεων και μείωση προστίμων στα αυθαίρετα. Σύντομα κατατίθεται στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τον έλεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης. Το έγγραφο του υπουργού Περιβάλλοντος διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Βασίλης Κεγκέρογλου με την οποία ζητούσε να ενημερωθεί πότε θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα. Όπως ενημερώνει ο Γιώργος Σταθάκης το νομοσχέδιο θα κατατεθεί σύντομα δεδομένου ότι ολοκληρώθηκε η ενσωμάτωση των σχολίων της διαβούλευσης. Ο υπουργός ενημερώνει, σχετικά με τα πρόστιμα των αυθαίρετων κατασκευών και την αποπληρωμή τους, ότι έχει ληφθεί μέριμνα ώστε με επέκταση των δόσεων, από 60 σε 80, και με ειδικές διατάξεις που προβλέπουν μείωση των προστίμων με περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια, να είναι δυνατή για όλους τους πολίτες η δυνατότητα τακτοποίησης των αυθαίρετων κατασκευών. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, σημειώνει ο Γιώργος Σταθάκης, αναστέλλεται η πληρωμή δόσεων, για ένα χρόνο, σε όσους λαμβάνουν επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης και στους μακροχρόνια άνεργους. Επιπροσθέτως, τα πρόστιμα μειώνονται με κριτήρια την παλαιότητα της αυθαίρετης κατασκευής, το εμβαδόν της, το αν βρίσκεται εκτός σχεδίου ή είναι υπό ένταξη στο σχέδιο και γενικότερα ανάλογα με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ο Βασίλης Κεγκέρογλου στην ερώτησή του είχε επισημάνει ότι εκατοντάδες ιδιοκτήτες κτισμάτων βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα λόγω της μεγάλης καθυστέρησης κατάθεσης του νέου σχεδίου νόμου.
Read More45%-50% Η επιδότηση του νέου ΕΣΠΑ για τον τουρισμό
45%-50% Η επιδότηση του νέου ΕΣΠΑ για τον τουρισμό. Τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων για τη δημιουργία νέων τουριστικών επιχειρήσεων, προβλέπει το νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ με τον επιχορηγούμενο προϋπολογισμό της κάθε επένδυσης να μπορεί να φτάνει από 25.000 έως 400.000 ευρώ. Στο πρόγραμμα θα μπορούν να ενταχθούν νέες τουριστικές επιχειρήσεις κάθε κατηγορίας, δηλαδή ξενοδοχεία (20-50 κλινών), ενοικιαζόμενα δωμάτια (τουλάχιστον 20 κλινών), τουριστικά γραφεία, rent a car, εναλλακτικού τουρισμού, κλπ. Το ύψος της επιδότησης καθορίζεται στο 45%, ωστόσο μπορεί να διευρυνθεί στο 50%, εάν υπάρχει πρόβλεψη για τη δημουργία θέσεων απασχόλησης. Η προκήρυξη του προγράμματος, εκτιμάται ότι θα γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Αναλυτικά: Επιλέξιμοι τομείς α) Ξενοδοχεία με δυναμικότητα 20 έως και 50 κλίνες β) Ξενοδοχειακά τουριστικά καταλύματα εντός παραδοσιακών κτισμάτων γ) Camping δ) Tουριστικές επιπλωμένες κατοικίες ( τουλάχιστον 4 κατοικίες) ε) Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα (3 και 4 κλειδιά) με ελάχιστη δυναμικότητα 20 κλίνες στ) Τουριστικά γραφεία ζ) Γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων κλπ η) Τουριστικές Επιχειρήσεις Οδικών Μεταφορών (Τ.Ε.Ο.Μ) με ένα ή περισσότερα ειδικά τουριστικά λεωφορεία του ν. 711/1977. θ) Ναυλομεσιτικά γραφεία που αναλαμβάνουν την εκναύλωση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής. ι) Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού (Αθλητικός Τουρισμός, Θαλάσσιος Τουρισμός, Τουρισμός Υπαίθρου, κ.α.) Δικαιούχοι ενίσχυσης Πολύ μικρές, μικρές, μεσαίες επιχειρήσεις Επιχειρήσεις που θα συσταθούν από την ημερομηνία προκήρυξης της δράσης ως τουριστικές και θα διαθέτουν τον ΚΑΔ της επένδυσης Επιχειρήσεις που έχουν συσταθεί και για τις οποίες μέχρι την ημερομηνία προκήρυξης της δράσης ισχύουν σωρευτικά : Ο ΚΑΔ που δύναται να έχουν αποκτήσει πρέπει να συνδέεται αποκλειστικά με τη λειτουργία τουριστικού καταλύματος ή/και να έχουν αποκτήσει τους ΚΑΔ : 41.20.20.01 ή 41.20.20.02 Το ΑΦΜ δεν έχει αναπτύξει καμία οικονομική δραστηριότητα Δεν έχει εκδοθεί ή άδεια (σήμα) λειτουργίας του τουριστικού καταλύματος στο οποίο αφορά η αίτηση χρηματοδότησης Διαθέτουν άδεια δόμησης για το συγκεκριμένο τουριστικό κατάλυμα. Επιλέξιμες δαπάνες Κτίρια, λοιπές εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος (έως 80%) Μηχανήματα – Εξοπλισμός- Εγκαταστάσεις & Εξοπλισμός Προστασίας Περιβάλλοντος και Εξοικονόμησης ενέργειας και ύδατος (έως 80%) Πιστοποίηση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας, περιβαλλοντικής διαχείρισης (μέχρι 3.000,00€ ανά πιστοποιητικό) Προβολή – Προώθηση – Συμμετοχή σε Εκθέσεις (έως 5% & μέχρι 15.000€)) Δαπάνες τεχνικών μελετών Μηχανικού και υπηρεσιών Φοροτεχνικού και Νομικού Συμβούλου (μέχρι 40.000 €) Λογισμικά και Υπηρεσίες Λογισμικού (μέχρι 10.000€) Μεταφορικά μέσα (μέχρι 25.000€) Σύνταξη και Παρακολούθηση υλοποίησης του Επενδυτικού Σχεδίου (έως 20%& μέχρι 4.000 €) Σημαντικά σημεία ✓ Προϋπολογισμός επενδυτικών σχεδίων: από 25.000,00 € έως 400.000,00€ . ✓ Προκαταβολή: έως 40% της εγκεκριμένης επιδότησης ✓ Δυνατότητα χρήσης Escrow Account ✓ Ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών: η ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης
Read MoreΟι Νομαρχιακές Πολεοδομίες ιδρύονται ξανά
Οι Νομαρχιακές Πολεοδομίες ιδρύονται ξανά. Την επανίδρυση των παλαιών «νομαρχιακών» πολεοδομιών, για όσους δήμους δεν έχουν καταφέρει να φτιάξουν δική τους πολεοδομία, προβλέπει το σχέδιο νόμου που κατέθεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος στη Βουλή. Η αιτία είναι απλή: επτά χρόνια από την ψήφιση τον «Καλλικράτη», στην πλειονότητά τους οι δήμοι εξακολουθούν να μην έχουν ιδρύσει δικές τους υπηρεσίες. Ενώ δεν λείπουν και οι «παρεμβάσεις» των δημάρχων στο έργο των υπαλλήλων. Μία από τις προβλέψεις του «Καλλικράτη» (ν. 3852/2010) που συνάντησε εξαρχής σημαντικές αντιδράσεις ήταν η «διάλυση» των παλαιών νομαρχιακών πολεοδομιών (που εξυπηρετούσαν πολλούς δήμους) και η σταδιακή μεταβίβαση σε κάθε δήμο της σχετικής αρμοδιότητας. Εκτός από τις αντιρρήσεις επί της αρχής (δηλαδή, το κατά πόσον οι δήμοι είναι αρκετά ώριμοι στη διαχείριση των πολεοδομικών τους ζητημάτων), το κυριότερο πρόβλημα ήταν η στελέχωση λειτουργικών υπηρεσιών σε μια εποχή δραστικών περικοπών. Η δημιουργία των νέων υπηρεσιών πήρε παράταση έως το 2012 και κατόπιν μετατέθηκε ασαφώς στο μέλλον. Το σχέδιο νόμου περί αυθαιρέτων και δόμησης, που κατατέθηκε προχθές για έλεγχο στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή, προβλέπει την επαναφορά της αρμοδιότητας σε ανώτερο επίπεδο, εφόσον οι δήμοι δεν έχουν προχωρήσει. «Στις περιπτώσεις που οι δήμοι δεν έχουν συστήσει, ή αδυνατούν να συστήσουν υπηρεσία δόμησης, ή διαθέτουν υπηρεσία δόμησης που δεν καλύπτει τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία της, συστήνεται με απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μια υπηρεσία δόμησης με χωρική αρμοδιότητα των προαναφερόμενων δήμων ανά περιφερειακή ενότητα», αναφέρεται. Οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία και οργάνωση των υπηρεσιών δόμησης καθώς και τα κριτήρια για τη κατ’ ελάχιστον στελέχωση αυτών θα οριστούν με απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Εσωτερικών. Το πρόβλημα Για ποιο λόγο κρίθηκε αναγκαία η επιστροφή στο προηγούμενο σύστημα; Σύμφωνα με την ηλεκτρονική πύλη e-poleodomia, σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν σήμερα 141 πολεοδομίες. Σε πολλές περιφερειακές ενότητες (νομοί), όλοι οι δήμοι εξακολουθούν να εξυπηρετούνται από μία μόνο υπηρεσία: τα Ιωάννινα (8 δήμοι), οι Σέρρες και τα Χανιά (7 δήμοι), η Καρδίτσα (6 δήμοι), η Δράμα (5 δήμοι), η Ξάνθη και η Ροδόπη (4 δήμοι), η Θεσπρωτία, η Καστοριά, η Πιερία, η Πρέβεζα και η Φλώρινα (3 δήμοι), τα Γρεβενά, η Ευρυτανία, το Κιλκίς και η Φωκίδα (2 δήμοι). Το πρόβλημα είναι σύνθετο στα νησιά, όπου η μετακίνηση από το ένα νησί στο άλλο προϋποθέτει αρκετά έξοδα και χρόνο. Για παράδειγμα, στα Δωδεκάνησα η πολεοδομία Ρόδου εξυπηρετεί την Τήλο, τη Χάλκη και το Καστελλόριζο, η Κως εξυπηρετεί και τη Νίσυρο, η Κάλυμνος εξυπηρετεί και την Πάτμο, το Αγαθονήσι, την Αστυπάλαια και τους Λειψούς, η Κάρπαθος και την Κάσο, ενώ δική τους πολεοδομία ίδρυσαν μόνο η Σύμη και η Λέρος. Στην Αττική, το πρόβλημα είναι διαφορετικό: ο όγκος της δουλειάς. Για παράδειγμα, η πολεοδομία της Αγίας Παρασκευής εξακολουθεί να εξυπηρετεί Χαλάνδρι, Φιλοθέη-Ψυχικό, Παπάγου-Χολαργό, Πεντέλη και Βριλήσσια. «Η ταλαιπωρία των πολιτών περνά σε εμάς που δεν έχουμε αρκετούς υπαλλήλους για να τους εξυπηρετήσουμε», εξηγεί ο διευθυντής της πολεοδομίας Δημ. Κλεφτοδήμος. «Πλέον προχωρήσαμε σε διαδημοτικές συνεργασίες για να ανταποκριθούμε – για παράδειγμα στις αυτοψίες “δανειζόμαστε” έναν μηχανικό του εξυπηρετούμενου από εμάς δήμου». Οι δυσλειτουργίες των πολύ μεγάλων ή πολύ μικρών πολεοδομικών γραφείων απασχόλησαν και τον Συνήγορο του Πολίτη και την ΕΜΔΥΔΑΣ, που ζήτησαν πολλάκις τη στελέχωση των υπηρεσιών. Ομως το πρόβλημα στις νέες πολεοδομίες δεν είναι μόνο η ελλιπής στελέχωση, αλλά κάποιες φορές… και οι «παρεμβάσεις» των δημάρχων! Χαρακτηριστικό είναι ότι τον Μάρτιο του 2017 ο γενικός διευθυντής Πολεοδομίας του υπουργείου Περιβάλλοντος Γιώργος Γκανασούλης χρειάστηκε να εκδώσει εγκύκλιο (έπειτα από συγκεκριμένη καταγγελία για επέμβαση δημάρχου), υπενθυμίζοντας ότι μόνο οι υπάλληλοι των υπηρεσιών δόμησης είναι αρμόδιοι από τον νόμο και «κάθε εμπλοκή, ενέργεια ή παρέμβαση αναρμόδιων οργάνων στις ανωτέρω διαδικασίες, ουδεμία ισχύ έχει».
Read MoreΞεκινάει το Νέο ΕΣΠΑ
Ξεκινάει το Νέο ΕΣΠΑ. Τρία χρόνια μετά την επίσημη έναρξή του, το νέο ΕΣΠΑ ενεργοποιείται ουσιαστικά, αν και βρίσκεται ήδη στο μισό της διαδρομής του(λήγει το 2020). Σύμφωνα με τις πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, εντός του Ιουνίου αναμένονται οι αποφάσεις για το πώς θα κατανεμηθεί ποσό 970 εκατ. ευρώ, που προέκυψε ως πρόσθετη χρηματοδότηση για τη χώρα στο πλαίσιο της ρήτρας αναθεώρησης, δηλαδή της ανακατανομής των κοινοτικών πόρων με βάση τα πραγματικά στατιστικά στοιχεία της τριετίας 2012-2014. Αυτή η πρόσθετη χρηματοδότηση ανεβάζει το συνολικό ύψος των κονδυλίων που θα διατεθούν έως το 2020 στα 27 δισ. ευρώ, από τα οποία περίπου τα 6,5 δισ. ευρώ είναι αυτά θα προέλθουν από την ΚΑΠ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η μερίδα του λέοντος ύψους 3,5 δισ. ευρώ από τον προϋπολογισμό των 10,7 δισ. ευρώ που προγραμματίζεται να προκηρυχθούν άμεσα αναλογεί στο πρόγραμμα των Υποδομών, που βαρύνεται άλλωστε με τα ανολοκλήρωτα έργα του προηγούμενου ΕΣΠΑ, που μεταφέρθηκαν στη νέα περίοδο. Ακολουθεί το πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα με νέες δράσεις 2 δισ. ευρώ, οι δράσεις για την αναβάθμιση του Ανθρώπινου Δυναμικού με 1,5 δισ. ευρώ, ενώ με διαφορά έπεται το πρόγραμμα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης με 273 εκατ. ευρώ. Σημαντικό μέρος του νέου ΕΣΠΑ εκτελούν πλέον οι 13 Περιφέρειες της χώρας, οι οποίες εντός του 2017 προγραμματίζουν προσκλήσεις ύψους 4 δισ. ευρώ με δράσεις που δεν εξαντλούνται σε κοινωνικές δομές, αλλά και πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη στήριξη της καινοτομίας.
Read MoreΝέα παράταση 45 ημερών για τα αυθαίρετα
Νέα παράταση 45 ημερών για τα αυθαίρετα. Αναμένεται να δοθεί, στους ιδιοκτήτες αυθαίρετων προκειμένου να προχωρήσουν σε ρύθμιση για τα ακίνητα τους με τον ισχύοντα νόμο. Η παράταση δίνεται μέχρι να ψηφιστεί ο νέος νόμος – για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων – στη Βουλή που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος. Σημειώνεται ότι η προηγούμενη παράταση – που είχε δοθεί στις αρχές του Μαΐου – έληγε την Πέμπτη 8 Ιουνίου. Με τον νέο νόμο αλλάζει και πάλι το σκηνικό για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Για παράδειγμα, αυξάνονται οι δόσεις των επιβαλλομένων προστίμων από 60 σε 80 ενώ το ύψος τους θα καθορίζεται πλέον τόσο βάσει κοινωνικών όσο και περιβαλλοντικών κριτηρίων. Ειδικότερα, αυξάνονται τα πρόστιμα σε προστατευόμενες περιοχές , ενώ εξετάζεται ακόμη η διεύρυνση των κοινωνικών κριτηρίων, όπως είναι για παράδειγμα, η αναστολή καταβολής των δόσεων σε μακροχρόνιους ανέργους. Και στον νέο νόμο, παραμένει ως «κόκκινη γραμμή» η ημερομηνία – ορόσημο για οποιαδήποτε τακτοποίηση αυθαιρέτου που είναι ο Ιούλιος του 2011. Τέσσερις είναι οι βασικές αλλαγές που προωθούνται: -Η δημιουργία διακριτής δομής (Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος) που θα ασχολείται με τον έλεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος. -Η Ηλεκτρονική Πολεοδομική Ταυτότητα Δήμου. Πρόκειται για την επέκταση του προγράμματος e-poleodomia μέσω της δημιουργίας νέας πλατφόρμας καταγραφής και επικαιροποίησης κάθε πληροφορίας που σχετίζεται με τη χωροταξική και πολεοδομική κατάσταση κάθε Δήμου αλλά και την εξέλιξη του πολεοδομικού σχεδιασμού και την παρακολούθηση χρονοδιαγραμμάτων έγκρισης των πολεοδομικών σχεδίων. -Η νέα Ηλεκτρονική Υπηρεσία της Τράπεζας Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων. -Ο νέος τρόπος έκδοσης των οικοδομικών αδειών. Ετσι, προβλέπεται η κατηγοριοποίηση των οικοδομικών αδειών, βάσει του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κάθε κτηρίου κι άλλων αμιγώς πολεοδομικών κριτηρίων.
Read MoreΈγκριση αναπτυξιακού προγράμματος ειδικού σκοπού
Έγκριση αναπτυξιακού προγράμματος ειδικού σκοπού. Ο βουλευτής Κυκλάδων, Νίκος Μανιός, γνωστοποιεί ότι δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, με αριθ. 58175/23-05-2017 (ΦΕΚ 1819/Β’/25-05-2017), με θέμα: «Έγκριση αναπτυξιακού προγράμματος ειδικού σκοπού, Νοτίου Αιγαίου 2017-2020: στόχοι, άξονες προτεραιότητας και σύστημα διοίκησης και διαχείρισης». Η περιοχή παρέμβασης του προγράμματος είναι όλες οι περιοχές που περιλαμβάνονται στα διοικητικά όρια της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.Πιο συγκεκριμένα, αφορά τις περιφερειακές ενότητες Κω, Καρπάθου, Καλύμνου, Ρόδου, Σύρου, Κέας-Κύθνου, Μήλου, Πάρου, Νάξου, Τήνου, Μυκόνου, Άνδρου, Θήρας.Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση των τοπικών οικονομιών που αντιμετωπίζουν αυξημένες προκλήσεις λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους, όπως π.χ. νησιωτικότητα, υποδοχή μεταναστευτικών ροών, και της οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών. Οι άξονες προτεραιότητας του προγράμματος είναι: α) η βελτίωση των υποδομών προσβασιμότητας, των βασικών περιβαλλοντικών υποδομών, των κοινωνικών υποδομών και αυτών της διαχείρισης των υδάτινων αποθεμάτων β) δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας και δράσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) γ) δράσεις βελτίωσης της επιχειρηματικότητας και δράσεις δικτύωσης-εξωστρέφειας-καινοτομίας δ) δράσεις ανάπτυξης του τουριστικού και πολιτισμικού κεφαλαίου. Η συνολική διάρκεια εφαρμογής του προγράμματος είναι η περίοδος 2017-2020, με δυνατότητα παράτασης για μία τριετία και θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέχρι του ύψους των 25 εκατομμυρίων ευρώ. Οι φορείς υλοποίησης των έργων δύνανται να είναι όλοι οι φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, καθώς και λοιποί οικονομικοί, επαγγελματικοί και άλλοι φορείς. Η ένταξη έργων στο πρόγραμμα και η χρηματοδότησή τους προϋποθέτει τη σύνταξη και υποβολή από τους δυνητικούς δικαιούχους τεχνικών δελτίων έργου, σύμφωνα με τα υποδείγματα και τους όρους των εκάστοτε προσκλήσεων. Τα αιτήματα ένταξης των δράσεων στο πρόγραμμα υποβάλλονται από τους δυνητικούς δικαιούχους στη Δ/νση Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, υπόψη της τεχνικής γραμματείας.
Read More