Απόφαση – βόμβα του ΣτΕ

Απόφαση – βόμβα του ΣτΕ. Το Δημόσιο υποχρεούται να αποζημιώνει με τεράστια ποσά χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που δεν κατόρθωσαν επί σειρά ετών να αξιοποιήσουν τον τίτλο Mεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (ΜΣΔ), τον οποίο τους έχει δώσει μεν η Πολιτεία και τον έχουν στα χέρια τους, αλλά λόγω των αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που επί σειρά ετών κρίνουν αντισυνταγματικό το νομοθετικό πλαίσιο της ΜΣΔ, δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τον τίτλο ο οποίος παραμένει «νεκρός». Εδώ και δεκαετίες στο πέρασμα τους οι κυβερνήσεις θεσμοθετούν συνεχώς αντισυνταγματικούς νόμους ΜΣΔ, οι οποίοι μπλοκάρονται κατ΄ επανάληψη από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ την ίδια στιγμή χιλιάδες πολίτες που έχουν τους τίτλους αυτούς ως αντάλλαγμα, καθώς δεν επιτρεπόταν να κτίσουν το διατηρητέο ή το ρυμοτομούμενο ακίνητό τους κ.λπ., παρέμειναν εγκλωβισμένοι και με χαμένες τις ακίνητες περιουσίες τους, κάτω από το αδιάφορα βλέμμα των κυβερνώντων. Έτσι, στο πλαίσιο αυτό το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο υποχρέωσε το Δημόσιο να καταβάλει σε ιδιοκτήτη οικοπέδου το ποσό των 447.418 ευρώ, που μαζί με τους νόμιμους τόκους έφτασε στο 1.137.000 ευρώ, καθώς ο τίτλος της ΜΣΔ που του είχε δοθεί παρέμενε γράμμα κενό επί 21 ολόκληρα χρόνια, λόγω της αντισυνταγματικότητας όλων των νόμων για την ΜΣΔ. Μέσα στο εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως του Δήμου Ελευσίνας πολίτης είχε οικόπεδο 6.600 τ.μ. Όμως σύμφωνα με την «Ημερησία», με αποφάσεις τόσο της νομαρχίας Αττικής όσο και του ΥΠΕΧΩΔΕ το επίμαχο οικόπεδο, χαρακτηρίστηκε ως χώρος πρασίνου. Κάτι που αυτόματα σηματοδότησε την υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης στον ιδιοκτήτη του. Ο ιδιοκτήτης στη συνέχεια ζήτησε, αντί για την καταβολή αποζημίωσης, να λάβει τίτλο δικαιώματος ΜΣΔ. Πράγματι, αφού έγιναν οι αναγκαίες νομοθετικές ενέργειες, δηλαδή εκδόθηκε σχετική απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ και καταρτίστηκε σε συμβολαιογράφο η σχετική πράξη συναίνεσης, εκδόθηκε υπέρ του ιδιοκτήτη τίτλος ΜΣΔ. Δεν πρόλαβε όμως ο ιδιοκτήτης να κρατήσει στα χέρια του τον τίτλο ΜΣΔ, ήρθε η Ολομέλεια του ΣτΕ και έκρινε για ακόμη μια φορά αντισυνταγματικό το νομοθετικό πλαίσιο της μεταφοράς συντελεστή δόμησης (νόμος 2300/1995). Κατόπιν αυτού, το ΥΠΕΧΩΔΕ εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία ανεστάλη γενικά η εφαρμογή των διατάξεων για τη ΜΣΔ, όπως ανεστάλη και η «εκτέλεση των τίτλων ΜΣΔ οι οποίοι είχαν ήδη εκδοθεί, προκειμένου να συνταχθεί νέο θεσμικό πλαίσιο εναρμονισμένο προς τις συνταγματικές επιταγές, όπως αυτές καθορίστηκαν από την απόφαση του ΣτΕ». Μετά από αυτή την εξέλιξη, μηδενίστηκε η αξία του τίτλου της ΜΣΔ, αφού μετά την απόφαση του ΣτΕ, ήταν άκυρος ως αντισυνταγματικός και δεν μπορούσε πλέον να το χρησιμοποιήσει. Έτσι, προσέφυγε στην Δικαιοσύνη υποστηρίζοντας ότι υπέστη ζημιά η οποία ήταν ίση με την αξία του οικοπέδου του, που ανερχόταν στα 532.433 ευρώ. Επιπρόσθετα ζήτησε να του καταβληθούν 111.794 ευρώ για διαφυγόντα κέρδη. Και αυτό γιατί, εάν εκμίσθωνε το ακίνητό του από το διάστημα της χορήγησης του τίτλου ΜΣΔ μέχρι την ημέρα κατάθεσης της αγωγής (δηλαδή για διάστημα 21 μηνών), θα εισέπραττε, λόγω της μεγάλης έκτασης και της προνομιακής θέσης του, το ποσό των 111.794 ευρώ. Παράλληλα, ζήτησε να του καταβληθεί αποζημίωση 644.149 ευρώ σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα περί αδικαιολόγητου πλουτισμού του Δημοσίου. Αρχικά, στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών έχασε την δικαστική μάχη στο σύνολό της και άσκησε έφεση. Αντίθετα, το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών αποφάνθηκε ότι πρέπει να λάβει αποζημίωση για «την αδυναμία του να πραγματοποιήσει τη ΜΣΔ στο ωφελούμενο ακίνητο, εξαιτίας του ότι ο τίτλος για τη ΜΣΔ που χορηγήθηκε από τον ΥΠΕΚΑ ήταν παράνομος, λόγω αντιθέσεως προς τις διατάξεις του Συντάγματος των διατάξεων του ν. 2300/1995, με βάση τις οποίες είχε εκδοθεί ο τίτλος αυτός». Το Εφετείο ακόμη αποφάνθηκε ότι η αποζημίωση που δικαιούται να λάβει είναι ίση με την αντικειμενική αξία του ακινήτου του, δηλαδή 447.424 ευρώ. Όμως, από τα Διοικητικά Δικαστήρια δεν έγινε δεκτή η αξίωση του για διαφυγόντα κέρδη (καταβολή 21 μισθωμάτων) και για αποζημίωση περί αδικαιολογήτου πλουτισμού του Δημοσίου. Με τη σειρά του το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε αναίρεση στο ΣτΕ κατά της εφετειακής απόφασης. Το Β΄ Τμήμα απέρριψε την αναίρεση του Δημοσίου και επικύρωσε την εφετειακή απόφαση. Οι σύμβουλοι Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι ο τίτλος για τη ΜΣΔ «ήταν παράνομος, λόγω αντιθέσεως προς τις διατάξεις του Συντάγματος των διατάξεων του ν. 2300/1995, με βάση τις οποίες είχε εκδοθεί» και επομένως «θεμελιώνεται αξίωση για αποζημίωση λόγω της παρανομίας τίτλου ΜΣΔ».

Read More

Προκήρυξη Ενιαία Δράση Κρατικών Ενισχύσεων 

Προκήρυξη για την Ενιαία Δράση Κρατικών Ενισχύσεων. Ανακοινώθηκε η προκήρυξη της Ενιαίας Δράσης Κρατικών Ενισχύσεων «ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ» του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, Ειδική Γραμματεία ΕΤΠΑ & ΤΣ, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία» ΕΠΑνΕΚ (ΕΣΠΑ 2014-2020). Βασικός στόχος της δράσης είναι η σύνδεση της έρευνας και της καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων προς διεθνείς αγορές. Η δράση με συνολικό προϋπολογισμό 280.000.000 ευρώ, καλύπτει το μέγιστο δυνατό φάσμα των δυνητικών δικαιούχων και οι ενισχυόμενες  επιχειρήσεις είναι δυνατόν να κατατάσσονται σε όλες τις κατηγορίες με βάση το μέγεθός τους (μικρές, μεσαίες, μεγάλες).  Οι προτάσεις που θα ενισχυθούν στο πλαίσιο της δράσης μπορούν να υποβάλλονται είτε από μεμονωμένες επιχειρήσεις, είτε από ομάδες επιχειρήσεων, είτε από συμπράξεις επιχειρήσεων με ερευνητικούς οργανισμούς. Οι Αιτήσεις Χρηματοδότησης που θα ενισχυθούν στο πλαίσιο της Δράσης μπορούν να υποβάλλονται είτε από μεμονωμένες επιχειρήσεις, είτε από ομάδες επιχειρήσεων, είτε από συμπράξεις επιχειρήσεων με ερευνητικούς οργανισμούς. Οι Αιτήσεις Χρηματοδότησης που υποβάλλονται προς χρηματοδότηση στο πλαίσιο της παρούσας Δράσης θα πρέπει να προωθούν την έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία και να εντάσσονται σε μία από τις ακόλουθες τρεις (3) παρεμβάσεις: I. Έρευνα και Ανάπτυξη από Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις II. Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Οργανισμούς III. Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων Βασικός στόχος της παρέμβασης «Έρευνα και Ανάπτυξη από Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις» είναι η υποστήριξη της έρευνας, η προώθηση της καινοτομίας και η ενίσχυση της δικτύωσης σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Βασικός στόχος της παρέμβασης «Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Οργανισμούς» είναι η συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων και των ερευνητικών οργανισμών. Τέλος, η παρέμβαση «Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων» έχει ως στόχο την προώθηση της έρευνας σε επόμενο επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας, έχοντας ως βάση αποτελέσματα που έχουν παραχθεί σε προηγούμενα ερευνητικά έργα. Δικαιούχοι της Δράσης είναι: α) Ερευνητικοί οργανισμοί και «Λοιποί φορείς που αντιμετωπίζονται ως ερευνητικοί οργανισμοί» και β) Επιχειρήσεις και «Λοιποί φορείς που αντιμετωπίζονται ως επιχειρήσεις». Eπιλέξιμες κατηγορίες δαπανών: Δαπάνες προσωπικού. Δαπάνες οργάνων & εξοπλισμού. Δαπάνες για κτίρια και γήπεδα. Δαπάνες για ανάθεση έρευνας επί συμβάσει, διπλώματα ευρεσιτεχνίας, που αγοράστηκαν ή ελήφθησαν με άδεια εκμετάλλευσης από εξωτερικές πηγές με τήρηση της αρχής των ίσων αποστάσεων, καθώς και δαπάνες για συμβουλευτικές και ισοδύναμες υποστηρικτικές υπηρεσίες χρησιμοποιούμενες αποκλειστικά για το έργο. Πρόσθετα γενικά έξοδα και λοιπές λειτουργικές δαπάνες που είναι άμεσο αποτέλεσμα του έργου Δαπάνες διεξαγωγής μελέτης σκοπιμότητας Δαπάνες καινοτομίας Δαπάνες συμμετοχής σε εμπορικές εκθέσεις Η ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (www.ependyseis.gr/mis) ορίζεται για τον Α’ Κύκλο η Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017 και ώρα 15.00 με καταληκτική ημερομηνία την Τετάρτη 17 Μαΐου 2017 και ώρα 16:00  

Read More

Παράταση για τις αντιρρήσεις επί των δασικών χαρτών

Παράταση για τις αντιρρήσεις επί των δασικών χαρτών. Παρατείνεται από τις 60 στις 90 ημέρες η προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων από τους πολίτες για τους αναρτημένους δασικούς χάρτες με τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Η παράταση της προθεσμίας κρίθηκε επιβεβλημένη καθώς θα παρέχει στους ενδιαφερομένους τον απαιτούμενο χρόνο για την πληρέστερη και έγκαιρη ενημέρωση τους πριν αποφασίσουν αν θα υποβάλλουν αντιρρήσεις κατά του περιεχομένου των αναρτημένων δασικών χαρτών. Επίσης, καταργείται η υποχρέωση αποστολής ψηφιακού αντιγράφου του αναρτημένου δασικού χάρτη στον ΟΠΕΚΕΠΕ και στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας. Στους δύο αυτούς φορείς θα αποστέλλεται ο κυρωμένος χάρτης που μετά τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ καθίσταται οριστικός και έχει πλήρη αποδεικτική ισχύ. Ακόμα, προβλέπεται η εξαίρεση από την κύρωση των δασικών χαρτών, εκτάσεων, που σύμφωνα με τη φωτοερμηνεία δεν αποτέλεσαν και δεν αποτελούν δάση ή δασικές εκτάσεις και παρόλα αυτά έχουν συμπεριληφθεί εντός ευρύτερα αναδασωτέων εκτάσεων. Με άλλη διάταξη δύναται να ανακληθεί μερικώς ή ολικώς αρμοδίως κάθε διοικητική πράξη σχετική της κήρυξης έκτασης ως αναδασωτέας. Κατά αυτόν τον τρόπο συνεχίζεται απρόσκοπτα η διαδικασία κύρωσης των δασικών χαρτών, δεν ανακόπτεται η διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων κατά περιεχομένου και διασφαλίζεται η συνταγματική καταχύρωση και προστασία των αναδασωτέων εκτάσεων. Ορίζεται ότι οι Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων αποφαίνονται επίσης και επί αντιρρήσεων για το δασικό εν γένει ή μη χαρακτήρα και μορφή εκτάσεων σε περιοχές κηρυχθείσες ως αναδασωτέες. Η πρόβλεψη αυτή είναι απαραίτητη για να αντιμετωπιστούν περιπτώσεις εκτάσεων που ενώ περιλαμβάνονται σε περιοχές που έχουν κηρυχθεί ως αναδασωτέες έχουν διαφορετική μορφή. Σε περίπτωση εξαίρεσης των εν λόγω εκτάσεων από την υπαγωγής τους στο δασικό χάρτη η σχετική απόφαση γνωστοποιείται στον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης προκειμένου να συμπεριληφθούν στις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με την διαδικασία ανάκλησης ή τροποποίησης της απόφασης κήρυξης περιοχής ως αναδασωτέας Τέλος, με υπουργική απόφαση καθορίζονται εφεξής οι τεχνικές προδιαγραφές και διαδικασίες αποτύπωσης στους δασικούς χάρτες και των αναδασμών που πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με την σχετική αγροτική νομοθεσία.

Read More

Δασικός χάρτης Μυκόνου

Δασικός χάρτης Μυκόνου – Δασικοί χάρτες κόβουν επιδοτήσεις σε αγρότες. Στον αέρα βρίσκονται οι αγροτικές επιδοτήσεις καθώς πολλές δεκάδες -ίσως και εκατοντάδες- χιλιάδες στρέμματα καλλιεργούμενης γης και βοσκοτόπων χαρακτηρίζονται δασικές εκτάσεις, σύμφωνα με τους νέους δασικούς χάρτες της χώρας. Η χώρα βρίσκεται προ του κινδύνου να της επιβληθούν από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σημαντικές δημοσιονομικές διορθώσεις και χιλιάδες αγρότες και κτηνοτρόφοι θα κληθούν να επιστρέψουν τα ποσά των επιδοτήσεων που έλαβαν στο παρελθόν, ενώ καθίσταται σαφές ότι θα μειωθούν ή θα διακοπεί εντελώς η καταβολή των οικονομικών ενισχύσεων, καθώς είναι ορατό το ενδεχόμενο να υπάρξει πρόβλημα τόσο με τις τρέχουσες πληρωμές, όσο και με την αναζήτηση εξηγήσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις προηγούμενες χρονιές. Στην επόμενη επταετούς διάρκειας προγραμματική περίοδο η Ελλάδα θα γνωρίσει μείωση των κοινοτικών κονδυλίων που κατευθύνονται στον αγροτικό τομέα, ενώ χιλιάδες αγρότες και κτηνοτρόφοι κινδυνεύουν να μείνουν εκτός επιδοτήσεων. Η ανάρτηση των δασικών χαρτών -σύμφωνα με κυβερνητικούς παράγοντες- δημιουργεί μη αναστρέψιμες επιπτώσεις στην αγροτική παραγωγή της χώρας, καθώς πέραν της απώλειας της κυριότητας χιλιάδων ιδιοκτησιών που θα προκύψει, το μεγάλο πρόβλημα προκαλείται από το γεγονός ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ ως οργανισμός που διαχειρίζεται το σύστημα κατανομής των επιδοτήσεων, θα υποχρεωθεί να λάβει υπόψη τα επίσημα στοιχεία των δασικών χαρτών. «Σχεδίαση επί χάρτου», χωρίς τη διενέργεια αυτοψιών που είναι αναγκαίες, χωρίς συνεργασία με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, του εποπτευόμενου από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης οργανισμού που διαθέτει το χαρτογραφικό σύστημα το οποίο αποτυπώνει τις καλλιεργούμενες εκτάσεις στην Ελλάδα, τινάζουν στον αέρα το ΟΣΔΕ -Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των αγροτικών επιδοτήσεων- και οδηγούν χιλιάδες αγρότες σε απόγνωση. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι δασικοί χάρτες -σε κάποιες μάλιστα περιφέρειες έχουν ήδη αναρτηθεί- χαρακτηρίζουν ως δασικές, τεράστιες καλλιεργούμενες εκτάσεις και βοσκοτόπους, «ερμηνεύοντας» χάρτες του 1945. Αυτό δημιουργεί χιονοστιβάδα αρνητικών εξελίξεων καθώς οι εκτάσεις εκείνες που αφορούν το ΟΣΔΕ και τις επιδοτήσεις, θα πάψουν να είναι επιλέξιμες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε αυτή την περίπτωση θα επιβάλει ποινές απαιτώντας επιστροφές ποσών που καταβλήθηκαν ως αγροτικές επιδοτήσεις τα προηγούμενα χρόνια, τα δικαιώματα των αγροτών θα διαφοροποιηθούν και αυτό σημαίνει οικονομικές κυρώσεις, χαμένες εκτάσεις και μειωμένες επιδοτήσεις. Κίνδυνο διατρέχουν επίσης εποικιστικές και λοιπές εκτάσεις αλλά και κληροτεμάχια που δόθηκαν από το ελληνικό κράτος για αγροτική παραγωγή και για αστικές ανάγκες, εκτάσεις αναδασμών, βιομηχανίες και επενδύσεις που έγιναν μέσω και του αναπτυξιακού νόμου. Δεν λαμβάνεται υπόψη ο αγροτικός χαρακτήρας εκτάσεων, που αποδεικνύονται από τις αεροφωτογραφήσεις των προηγούμενων περιόδων ως τέτοιας υφής και σήμερα από την εξέταση του φωτογραφικού υποβάθρου της πρόσφατης περιόδου, χαρακτηρίζονται δασικές εκτάσεις. Οι εκτάσεις οι οποίες στις αεροφωτογραφήσεις του έτους 1945 και έτους 1960 είχαν αγροτικό χαρακτήρα, πρέπει -σύμφωνα με την Ενωση Περιφερειών Ελλάδας- να παραμείνουν αγροτικές και να μη χάσουν τον χαρακτηρισμό τους. Το ίδιο πρέπει να ισχύσει και στις χορτολιβαδικές εκτάσεις, που μάλιστα ορίζονται ως τέτοιες. Από το υπουργείο Περιβάλλοντος, πάντως, επισημαίνουν ότι σε καμία περίπτωση δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα με καλλιεργήσιμες εκτάσεις ή βοσκοτόπους, προσθέτοντας ότι οι δασικοί χάρτες δεν έχουν ως αντικείμενο το ιδιοκτησιακό καθεστώς αλλά τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής. Θα αναδείξουν τα προβλήματα-όπου υπάρχουν-και στη συνέχεια θα εξεταστούν ανά περιοχή.   ΔΑΣΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ 14/02/2017   

Read More

ΕΣΠΑ και στην Εστίαση

ΕΣΠΑ και στην Εστίαση. Τον Μάρτιο αναμένεται η προκήρυξη του προγράμματος για την αναβάθμιση πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Εστίασης (ΚΑΔ 56). Σκοπός του Προγράμματος είναι η αναβάθμιση των επιχειρήσεων και των προσφερόμενων υπηρεσιών τους μέσω στοχευμένων παρεμβάσεων για εξοικονόμηση ενέργειας, τεχνολογική αναβάθμιση (μέσω της αύξησης της χρήσης τεχνολογιών Πληροφορικής), ενίσχυση της ασφάλειας των χώρων και ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών θα οριστεί η ημερομηνία δημοσίευσης της προκήρυξης. Οι επιλέξιμες δαπάνες θα αφορούν: Κτιριακές Υποδομές με έμφαση στην προστασία του Περιβάλλοντος και εξοικονόμηση ενέργειας. Κτιριακές εργασίες, ηλεκτρομηχανολογικές και ειδικές εγκαταστάσεις στους χώρους της επιχείρησης που συνδέονται άμεσα είτε με εξοικονόμηση ενέργειας είτε με την προστασία του περιβάλλοντος. Ενδεικτικά: Αναβάθμιση του συστήματος κεντρικής θέρμανσης με περιβαλλοντική μέριμνα Αντικατάσταση υαλοπινάκων ή/ και πλαισίων με νέα υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Θερμομόνωση κτιρίων Κατασκευές, διαμορφώσεις, επεκτάσεις, διαρρυθμίσεις των κτηριακών εγκαταστάσεων, οι οποίες στοχεύουν στο να διευκολύνουν την προσβασιμότητα των ΑμεΑ. Παρεμβάσεις για τη βελτίωση, αναβάθμιση και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Εξοπλισμός και λογισμικό με έμφαση στην τεχνολογική αναβάθμιση των επιχειρήσεων μέσω της αύξησης της χρήσης ΤΠΕ και εξοικονόμησης ενέργειας. Ενδεικτικές δαπάνες για τεχνολογική Αναβάθμιση: Αναβάθμιση τεχνολογικών υποδομών, ενσωμάτωση εξοπλισμού ΤΠΕ. Προμήθεια μεταφορά και εγκατάσταση νέων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού πληροφορικής όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές, εξοπλισμός μηχανογράφησης και ηλεκτρονικής δικτύωσης Κόστη αδειών χρήσης λογισμικού Δημιουργία- κατασκευή νέου διαδικτυακού τόπου και προσαρμογή υπάρχουσας ιστοσελίδας για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία Δημιουργία – ανάπτυξη mobileportals, mobileapps Κόστη υιοθέτησης υπηρεσιών cloud computing Ανάπτυξη και εφαρμογή εξειδικευμένων προγραμμάτων διαχείρισης πελατών ή προσωπικού της επιχείρησης (τύπου ERP, CRM, HRMS). Ανανέωση εξοπλισμού εκείνου που συνδέεται με την ασφάλεια του χώρου και την ασφάλεια της παροχής της υπηρεσίας. Ενδεικτικές δαπάνες για την προστασία του περιβάλλοντος και εξοικονόμηση ενέργειας Αντικατάσταση ηλεκτρικών/ ηλεκτρονικών συσκευών με νέες ενεργειακής σήμανσης Α Εγκατάσταση εξωτερικών σκιάστρων Εγκατάσταση συστήματος ενεργειακής διαχείρισης Εγκατάσταση συστήματος ελέγχου επιπέδων φωτισμού με αισθητήρες παρουσίας Εγκατάσταση συστήματος ΑΠΕ ή αντλιών θερμότητας για την παραγωγή ζεστού νερού χρήσης ή και θέρμανσης/ ψύξης χώρων Αντικατάσταση παλαιού συστήματος καυστήρα/ λέβητα με νέο υψηλής απόδοσης ή με σύστημα φυσικού αερίου Εξοπλισμός και εργασίες για μείωση κατανάλωσης νερού Εξοπλισμός και εργασίες αναβάθμισης της ενεργειακής απόδοσης του συστήματος κλιματισμού Επίσης στο πρόγραμμα θα είναι επιλέξιμες δαπάνες για: Μελέτη και σύνταξη εγχειριδίων για την ανάπτυξη και πιστοποίηση διαχειριστικών συστημάτων Παροχή υπηρεσιών παρακολούθησης και διοίκησης του επενδυτικού σχεδίου Εξειδικευμένες μελέτες στο πλαίσιο της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) Ενδέχεται επίσης να επιχορηγηθεί και μέρος του μισθολογικού κόστους υφιστάμενου και νέου προσωπικού. Η διαδικασία της ηλεκτρονικής υποβολής θα είναι υποχρεωτική και οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα υποβάλλονται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων. Δε θα κατατίθεται φυσικός φάκελος με τεκμηρίωση (δικαιολογητικά) κατά τη φάση της υποβολής. Τα δικαιολογητικά θα υποβληθούν μετά την αξιολόγηση και την προσωρινή βαθμολογική κατάταξη και μόνον για τα δυνητικά εντασσόμενα επενδυτικά σχέδια. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός της δράσης θα ανέρχεται σε 50 εκατ, ευρώ (δημόσια δαπάνη). Ο συνολικός προϋπολογισμός των ενισχυόμενων επενδυτικών σχεδίων εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 111,1 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων καλύπτει το 40% των επιλέξιμών δαπανών και προσαυξάνεται κατά 10%, φτάνοντας στο 50% στην περίπτωση πρόσληψης νέου προσωπικού.

Read More

Νέο Πρόγραμμα “Εξοικονομώ κατ’οίκον”

Νέο Πρόγραμμα “Εξοικονομώ κατ’οίκον” τον Απρίλιο. Δουλειές για επαγγέλματα της οικοδομής ανοίγει το νέο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» το οποίο αναμένεται να προκηρυχθεί τον Απρίλιο και να χρηματοδοτήσει τα νοικοκυριά που θέλουν να αναβαθμίσουν ενεργειακά τις κατοικίες τους. Πρόκειται για αλουμινοκατασκευαστές, εγκαταστάτες υαλοπινάκων, θερμομόνωσης και συστημάτων θέρμανσης, κατασκευαστές τεντών, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους και ενεργειακούς επιθεωρητές. Κι αυτό καθώς το νέο πρόγραμμα που θα τρέχει το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ) επιχορηγεί τις ακόλουθες εργασίες: 1 Αντικατάσταση κουφωμάτων και συστημάτων σκίασης: • Συρόμενα ή επάλληλα, • Ανοιγόμενα, • Μόνο υαλοπίνακες, και • Εξωτερικά σταθερά συστήματα σκίασης και εξώφυλλα. 2 Τοποθέτηση θερμομόνωσης στο κέλυφος του κτιρίου συμπεριλαμβανομένου του δώματος ή στέγης και της πιλοτής: • Εξωτερική θερμομόνωση δώματος και πιλοτής, • Εξωτερική θερμομόνωση λοιπού κελύφους, και • Εσωτερική θερμομόνωση. 3 Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης και παροχής ζεστού νερού χρήσης: • Κεντρικό σύστημα θέρμανσης, • Ατομικός (επιτοίχιος) καυστήρας – λέβητας, • Διατάξεις αυτόματου ελέγχου της λειτουργίας του συστήματος θέρμανσης, • Συστήματα με κύρια χρήση Α.Π.Ε ή ΣΗΘΥΑ, και • Ηλιακά συστήματα για παροχή ζεστού νερού χρήσης. Το ανώτατο ύψος (προϋπολογισμός) των εργασιών που θα ενισχυθούν από το πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» είναι 25.000 ευρώ. Οι μορφές ενίσχυσης που θα δίνονται στους ιδιοκτήτες των κατοικιών για να κάνουν τις προαναφερόμενες παρεμβάσεις είναι είτε επιχορήγηση έως 70% ανάλογα με το εισόδημα και τον αριθμό των προστατευόμενων μελών είτε άτοκο τραπεζικό δάνειο. Το ΕΤΕΑΝ έχει ετοιμάσει και θα βγάλει στον αέρα ειδική ψηφιακή πλατφόρμα, όπου θα υποβάλλονται οι αιτήσεις των δικαιούχων, χωρίς να έρχονται σε επαφή με τις τράπεζες, όταν πρόκειται να ζητήσουν δάνειο. Ωστόσο, δεν έχουν ακόμη γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες ως προς το ανώτατο επιλέξιμο όριο δαπανών ανά κατηγορία παρεμβάσεων ούτε και ο τρόπος πληρωμής των επαγγελματιών που θα αναλαμβάνουν τις εργασίες. Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 400 εκατ. ευρώ. Οπως προαναφέρθηκε, τα κίνητρα που δίνει είναι επιδότηση επί των δαπανών για τις οικοδομικές παρεμβάσεις και άτοκο τραπεζικό δάνειο (το επιτόκιο χρηματοδοτείται 100% από το ΕΤΕΑΝ) με δυνατότητα συνδυασμού και των δύο προαναφερόμενων μορφών. Επίσης οι δικαιούχοι έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την οικονομική ενίσχυση και τη διαφορά να την καλύψουν με δικά τους χρήματα. Ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός εργασιών είναι μέχρι 250 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο με ανώτατο όριο τις 25.000 ευρώ. Δηλαδή μία κατοικία 100 τ.μ. θα είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθεί με επιχορήγηση και άτοκο δάνειο ή και με τα δύο κίνητρα έως και τα 25.000 ευρώ. Μία κατοικία 60 τ.μ. θα ενισχυθεί για 15.000 ευρώ. Τα ποσοστά επιχορήγησης φτάνουν έως και 70% και κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος και τον αριθμό των προστατευόμενων μελών. Οσο πιο χαμηλό είναι το εισόδημα τόσο υψηλότερο είναι το ποσοστό επιδότησης. Αυτό ξεκινά από 25% και ανεβαίνει κατά 5% ανά παιδί. Για την κατανομή των ενισχύσεων έχουν δημιουργηθεί επτά κατηγορίες εισοδημάτων. Η πρώτη κατηγορία είναι για ατομικό εισόδημα έως 10.000 ευρώ και οικογενειακό έως 20.000 ευρώ. Το βασικό ποσοστό επιδότησης είναι 60% και αυξάνεται κατά 5% ανά προστατευόμενο μέλος με ανώτατο όριο το 70%. Η δεύτερη κατηγορία αφορά ατομικό εισόδημα από 10.000 έως 15.000 ευρώ και οικογενειακό εισόδημα 20.000 έως 25.000 ευρώ. Το βασικό ποσοστό επιχορήγησης είναι 50%, το οποίο προσαυξάνεται κατά 5% ανά παιδί και φτάνει μέχρι το 70%. Η τρίτη κατηγορία αφορά τους ιδιοκτήτες ακινήτων με ατομικό εισόδημα από 15.000 ευρώ έως 20.000 και οικογενειακό από 25.000 έως 30.000 ευρώ. Το βασικό ποσοστό επιχορήγησης είναι 40%, προσαυξάνεται κατά 5% ανά τέκνο και κλειδώνει μέχρι το 70%. Στην τέταρτη κατηγορία ανήκουν όσοι έχουν ατομικό εισόδημα από 20.000 έως 25.000 ευρώ και οικογενειακό 30.000 έως 35.000 ευρώ. Γι’ αυτούς το κεντρικό ποσοστό επιχορήγησης είναι 35%, το οποίο αυξάνεται κατά 5% ανά παιδί και το ανώτατο επιτρεπόμενο είναι 70%. Στην πέμπτη κατηγορία περιλαμβάνονται όσοι έχουν ατομικό εισόδημα από 25.000 έως 30.000 ευρώ και οικογενειακό από 35.000 έως 40.000 ευρώ. Το βασικό ποσοστό επιχορήγησης είναι 30%, προσαυξάνεται κατά 5% ανά παιδί και η οροφή είναι στο 50%. Το ίδιο ανώτατο ποσοστό έχει και η έκτη κατηγορία. Πρόκειται για εύρος ατομικού εισοδήματος 30.000 έως 35.000 ευρώ και οικογενειακό 40.000 έως 45.000 ευρώ. Το βασικό ποσοστό επιχορήγησης είναι το 25% το οποίο προσαυξάνεται κατά 5% ανά παιδί. Στην έβδομη κατηγορία ανήκουν εκείνοι με ατομικό εισόδημα 35.000 έως 40.000 ευρώ και οικογενειακό 45.000 έως 50.000 ευρώ. Για αυτούς δεν ισχύει η επιχορήγηση παρά μόνο το άτοκο δάνειο. Όσοι υπαχθούν μπορούν να κάνουν συνδυασμό των δύο κινήτρων. Για παράδειγμα μία τετραμελής οικογένεια της πρώτης κατηγορίας θα επιδοτηθεί για τις εργασίες με 17.500 ευρώ και τα υπόλοιπα 6.250 ευρώ μπορεί να τα καλύψει με άτοκο δάνειο.

Read More

Υποβλήθηκαν επενδυτικά σχέδια 2,2 δις ευρώ

Σημαντικό ήταν το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για ένταξη στον νέο αναπτυξιακό νόμο, καθώς υποβλήθηκαν επενδυτικά σχέδια 2,2 δις ευρώ , όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομίας. Στις 30 Ιανουαρίου 2017 έληξε η ημερομηνία υποβολής προτάσεων επενδυτικών σχεδίων, ενώ όπως αναφέρει το υπουργείο, η οριστικοποίηση των υποβολών θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου 2017. Τα στοιχεία χαρακτηρίζονται ενθαρρυντικά από το υπουργείο. Στο μεγαλύτερο ποσοστό (41,3%), οι επιχειρήσεις ζητούν φορολογική απαλλαγή, ενώ οι υπόλοιπες ζητούν επιχορήγηση ή leasing ή ενίσχυση μισθολογικό κόστους. Το 65% των επενδυτικών σχεδίων και το 51,3% του συνολικού ύψους των επενδύσεων αφορούν την βιομηχανία (κυρίως στον κλάδο της αγροτοδιατροφής), ενώ τα επενδυτικά σχέδια στον τουρισμό συνιστούν το 35% των επενδυτικών σχεδίων και αφορούν το 48,7% του συνολικού ύψους επενδύσεων.

Read More

Μηχανικοί δίχως ασφαλιστική ικανότητα

Μηχανικοί δίχως ασφαλιστική ικανότητα. Τις τελευταίες μέρες σημαντική μερίδα μηχανικών ήρθαν αντιμέτωποι με μία δυσάρεστη «έκπληξη», επιχειρώντας να προβούν σε συνταγογράφηση φαρμάκων ή/και την έκδοση παραπεμπτικού για ιατρικές εξετάσεις, ανακάλυψαν ότι δεν έχουν ασφαλιστική ικανότητα δηλαδή ότι στην ουσία είναι ανασφάλιστοι και ότι το ατομικό βιβλιάριο υγείας τους δεν είναι σε ισχύ. Χωρίς να υπάρχει έγγραφη ενημέρωση προς τις εν λόγω κατηγορίες μηχανικών, ούτε κάποια υπενθύμιση, και έχοντας καταβληθεί οι εισφορές τους κανονικά, δεν γνώριζαν ότι έπρεπε να μεταβούν στο ασφαλιστικό τους ταμείο, για να πληρώσουν αναδρομικές εισφορές υπέρ ΟΑΕΔ για τα έτη 2011-2012. Το θέμα είναι σοβαρό, καθώς πέραν από τους άμεσους ασφαλισμένους, δεν είχαν πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας ούτε τα προστατευόμενα μέλη, όπως σύζυγοι και μικρά παιδιά. Για την εν λόγω σημαντική αβλεψία της Πολιτείας και του αρμόδιου Υπουργείου κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κα. Αχτσιόγλου, ο βουλευτής με το Ποτάμι Γιώργος Μαυρωτάς (Αττικής) ζητώντας συγκεκριμένες απαντήσεις και διευκρινίσεις. Διαβάστε την ερώτηση του Βουλευτή: 

Read More

Υποβολές αιτήσεων στήριξης για βιολογικές καλλιέργειες

Υποβολές αιτήσεων στήριξης για βιολογικές καλλιέργειες. Στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) 2014-2020, δημοσιεύθηκε η Πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων στήριξης για τη συμμετοχή στο Μέτρο 11 «Βιολογικές καλλιέργειες». Ηλεκτρονική αίτηση μπορούν να υποβάλλουν από 24-01-2017 έως 22-02-2017, τα φυσικά και νομικά πρόσωπα ή ομάδες φυσικών ή νομικών προσώπων που είναι ενεργοί γεωργοί. Οι προκηρυσσόμενες δράσεις είναι: ·      Δράση 11.1.1: Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στη γεωργία ·      Δράση 11.1.2: Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στην κτηνοτροφία ·      Δράση 11.2.1: Ενισχύσεις για τη διατήρηση σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στη γεωργία ·      Δράση 11.2.2: Ενισχύσεις για τη διατήρηση σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στην κτηνοτροφία Το μέτρο εφαρμόζεται σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και οι δράσεις μετατροπής και διατήρησης σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στη γεωργία εφαρμόζονται σε αγροτεμάχια με αροτριαίες καλλιέργειες ή/και μόνιμες καλλιέργειες (δενδρώνες, αμπελώνες), ενώ οι δράσεις μετατροπής και διατήρησης σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στην κτηνοτροφία εφαρμόζονται σε βοσκοτόπους που χρησιμοποιούνται για τις εκτροφές αιγοπροβάτων και βοοειδών. Η οικονομική στήριξη χορηγείται σε ετήσια βάση προκειμένου οι δικαιούχοι να αποζημιωθούν για το διαφυγόν εισόδημα, τις πρόσθετες δαπάνες και το κόστος συναλλαγής που συνεπάγεται η μετατροπή ή η διατήρηση των πρακτικών της βιολογικής γεωργίας. Οι αρμόδιοι φορείς, τα κριτήρια ένταξης της εκμετάλλευσης, η διαδικασία υποβολής, ελέγχου των αιτήσεων στήριξης και των αιτήσεων πληρωμής περιγράφονται στην συνημμένη πρόσκληση. Κατεβάστε την αίτηση: 

Read More

Νέο πρόγραμμα για τουριστικές επιχειρήσεις

Νέο πρόγραμμα για τουριστικές επιχειρήσεις. Κεφάλαια, τόσο για την υλοποίηση του επενδυτικού τους σχεδίου, όσο και για την λειτουργία αυτού για περιορισμένο χρονικό διάστημα, θα μπορέσουν να λάβουν όσοι ενταχθούν στη Δράση “Ενίσχυση της Ίδρυσης και λειτουργίας Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων”. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης, η έκδοση της πρόσκλησης της οποίας αναμένεται εντός του τρέχοντος τριμήνου, θα ανέλθει σε 266,6 εκατ. ευρώ, με τη δημόσια δαπάνη να αγγίζει τα 120.000.000 ευρώ. Η δράση αφορά στην ενίσχυση της υλοποίησης επενδυτικού σχεδίου για τη δημιουργία νέας μικρομεσαίας τουριστικής επιχείρησης και στην υποστήριξη της λειτουργίας της για διάστημα έως 6 μηνών από την έναρξη. Επιλέξιμα θα είναι επίσης τα επενδυτικά σχέδια που αφορούν στην ολοκλήρωση καταλυμάτων, των οποίων η κατασκευή έχει αρχίσει και βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, χωρίς όμως να έχουν ολοκληρωθεί και να λειτουργούν, λόγω δυσκολιών οφειλόμενων στην οικονομική κρίση. Επίσης έμφαση θα δοθεί στη δημιουργία μονάδων που προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας και συμβάλουν στη διαφοροποίηση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος της χώρας. Ποιοι είναι οι δυνητικοί δικαιούχοι – Νέες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, σε Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ), που θα προσδιοριστούν με την έκδοση της πρόσκλησης. – Επιχειρήσεις καταλυμάτων με τα ίδια χαρακτηριστικά, που έχουν αρχίσει την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων χωρίς να έχει αυτή ολοκληρωθεί και να λειτουργεί η νέα επιχείρηση, λόγω δυσκολιών οφειλόμενων στην οικονομική κρίση. Προϋπολογισμός Ο επιλέξιμος συνολικός προϋπολογισμός των επενδυτικών σχεδίων θα κυμαίνεται από 80.000 – 400.000 ευρώ. Η ένταση της ενίσχυσης θα αγγίξει το 40%, ενώ σε περίπτωση που στο επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνεται η δαπάνη μισθολογικού κόστους, θα ανέρχεται σε 50%.

Read More